Műveletek

RPG

Karakteralkotás

Innen: Agalon

A karakteralkotás mindig egy ötlettel kezdődik. Kicsoda a karakter, miért indult neki a Világnak, ha egyáltalán nekiindult, és milyen a kapcsolata az egyes népcsoportokkal, szervezetekkel, de akár egyénekkel is. Minél jobban kikerekíted az ötletet, annál könnyebb lesz később belebújni a karakter bőrébe (a szó nem nekromanta értelmében), és úgy játszani, ahogy a fejedben megszületett.

A ötletet érdemes megfogalmazni, leírni, hogy ha később elbizonytalanodnál, vagy sok idő eltelik két játékülés között, akkor is megmaradjon, és fel tudd idézni maradéktalanul. Ezt a kifejtett és leírt ötletet nevezzük Előtörténetnek. Csak így, nagybetűvel, vastagon.


Az előtörténetnek nagy szerepe van a játékrendszerben is. Az előtörténet alapján a [Mesélő] különféle előnyöket és hátrányokat adhat a karakternek. Ha az előtörténetben egy karcsú elf nemest írtál le, akkor valószínűleg megkapod a kapcsolódó rangot és képességeket. Ezek fejlesztése és gyarapítása fontos része a játékrendszernek, de sosem redukálódhat le kockadobásra. Bővebben lásd a kapcsolódó fejezetben.

A karakteralkotás második lépése a fentiek meghatározása után a képzettségek meghatározása. A pontos számítási módot a kapcsolódó fejezetben találod, itt legyen elég egyelőre annyi, hogy a képzettségek a karakter által az idők során tanultakat jelenti. Az íjászat például egy harci képzettség, amit hosszú évek kemény munkájával fejleszt profi szintre a karakter. Ezekhez a képzettségekhez ugyanúgy tartozhatnak előnyök és hátrányok, akár az előtörténet alapján is. Ezek az előnyök drasztikus hatást gyakorolnak a képzettségekre.