Műveletek

RPG

Képzettségek

Innen: Agalon

  • Pont alapú
  • Egy átlag karakter negyedévente egy Tanulópontot kap, és év végén még egyet, ha zavartalanul tudta képezni magát. Ha egy börtönben ült leláncolva, akkor nem fejleszthette magát annyira, mint szabadon.
  • Egyszerre egy képzettségre csak egy Tanulópontot lehet költeni. A Tanulópontot nem lehet spájzolni
  • Egy képzettség növeléséhez annyi Tanulópontot kell rákölteni, amennyi a képzettség szintje +1
  • Próbadobás annyi k6, amennyi a képzettség szintje
  • A körülmények poz/neg kockákat adhatnak a próbához

  • Az előnyök, hátrányok, rangok és képességek a mesélő engedélyével képzettséghez köthetők
  • Ilyenkor úgy viselkednek, mint a Tanulópontok a képzettség fejlesztésénél
  • Ezek nem plusz kockákat adnak a próbákhoz, hanem a megfelelő számú k6-ból csinál k8-akat

Pl. egy farkasölő ranggal rendelkező vadász hozzárendelheti a fejszehasználat képzettségéhez azt, és így az első k6 átalakul k8-á. Ha a képzettsége eddig 4-es volt, és csak ezt az egy rangot kötötte hozzá, akkor a dobáskódja k8 + 3k6 lesz.

Amennyiben fejleszteni akarja tovább a képzettségét, úgy további előnyöket/rangokat köthet hozzá, de a második átalakításhoz már két rang kell. Pl. hozzáköti a faluvédő és a markáns rangot és előnyt a fejszehasználat képzettségéhez, akkor a dobáskódja 2k8 + 2k6 lesz