Műveletek

RPG

Eredmények

Innen: Agalon

Összességében eredménynek hívjuk azokat a plusszokat egy karakterrel kapcsolatban, amik nem írhatók le a képzettségei által. Ezeknek több fajtájuk van, és mindegyik kategória megnevezését lehet használni egy-egy eredmény meghatározásánál. Fontos, hogy az eredmények sosem a képzettségek által meghatározott kategóriák szerint csoportosulnak, hanem a karakter a Világban elfoglalt státusza és helye szerint.

Az Eredményeket csak szerepjátékkal lehet megszerezni. Ha egy játékos következetesen ugyanúgy végez dolgokat, vagy az éppen aktuális történet teszi lehetővé, az Eredményt a mesélő kioszthatja. A mesélő meghatározhatja, hogy a játékos a karaktere melyik képzettségéhez kötheti azt, és melyikhez nem.

Rangok

Olyan Eredmények, amik egy-egy társadalmi státuszt határoznak meg. Ilyenek lehetnek nyíltak, mindenki által elismertek, de akár rejtettek is, pl. titkos társaságoknál. Pl.: bajnok, lovag, faluvédő, mágus, herceg, bíró.

Jellemzők

A karakter által birtokolt fizikai, vagy szellemi képességek, amik befolyásolhatják egy-egy képzettség működését is. Az Analitikus elme Jellemző például a rejtvényfejtés, logikai rejtvényekkel kapcsolatos képzettségeknél befolyásolja, hogy a karakter miként közelít a megoldáshoz. Képzettséghez rendelve általában a karakter meghatározó pontjai lehetnek. Pl.: Abszolút hallás, Igéző szemek, mágus.

Előnyök (hátrányok)

Ide fizikai, de szellemi pozitívumok tartoznak. Mivel egy előny lehet hátrány is bizonyos helyzetekben, ezért nem szedtem szét őket teljesen. Egy Tagbaszakadt Előnyű játékos kaphat +1 bónuszt is akár az erő alapú próbákhoz, de egy szűk folyosón való harcnál már lehet inkább hátrányt jelent. Pl.: Elf, megfontolt, örök vidám, kegyvesztett, fattyú.