NanoMonster

Üdvözletem!

Gondoltam, írok néhány sort az FTB napok új, NanoMonster csomagjáról, és arról, hogy egyes népszerű modok miért kerültek ki belőle.

Az előző Monster alapú csomag célja az volt, hogy a modok együttműködését tesztelje, és kis rálátást adjon az egyes modokra, hogy könnyebb legyen válogatni belőlük. Béta csomag, ezért fel sem merült, hogy ez lenne a végleges összeállítás. Sajnos, túl hamar vállt szükségessé a váltás, de úgy gondoltam, ennyi idő alatt sikerült kiválasztani azokat a modokat, amik elég stabilak, és korszerűek ahhoz, hogy egy szerver csomagba bekerüljenek.

Stabilak. E miatt számos mod került ki a Nanoból. Kikerült az Logistics Pipe, ami teleszemetelte a logot java error loggal, az ic2, ami szeretett együtt dolgozni az inventory tweaks-szel, az Applied Energestics, ami ha sokáig ment, elkezdett hibázni, de csak Mystcraftos age-ben, stb. Egy-egy mod főleg azért került ki, mert a többi moddal összeveszett, vagy a chunk loaderek kezelték furán a gépeiket. Pár mod – Rotary, EnderIO – megúszta egy frissítéssel, de a legtöbbet ki kellett szedni. Ez egy olyan döntés volt, amit könnyű volt meghozni, de nehéz volt felderíteni az érintett modokat. Zabálta az időt, és majd két napom ment rá, mire meglett a bannolandó modok listája.

A másik csoport a nem korszerű modok köre. Bizony itt az én véleményem rúgott csak labdába, és vállalom is ezt a véleményt. Ha kell, kész vagyok tételesen is elmondani, hogy melyik mod, miért került ebbe a kategóriába. Példaként le is írok párat.

BuildCraft: Ez a mod egy dinoszaurusz, minden technikai mod ősapja, ez indította el a technikai forradalmat a modolt MC világában. Sajnos, meg is látszik rajta. Egy éve kezdtem használni, és csak egyetlen dolog változott a régi, Tekkit napok óta, hogy a conductive pipe-ok kicsit máshogy szállítják már az energiát. Nagy szükség van rá a Thermal Expansion Energy Conduitjai mellett… Ezen kívül az a szilárd véleményem, hogy a Quarry kiöli a Mine szót a Craft mellől a játékban. Egy Arcane Bore nem teszi ezt. Egy Steve’s Carts-os bányavonat nem teszi ezt. A többi dolog, amit hozzáad a készlethez más modokkal teljesen helyettesíthető sokkal hangulatosabban. Én az igazi fejlődést, az új ötleteket várom a BuildCrafttól, nem egy stagnáló dinoszaurusz modot.

IC2: Ez a mod itt is szerepel. Nem csak bugos, de ez az experimental fajája annyira GregTeches beütést kapott, hogy teljesen feleslegessé teszi. A játékot nem azzal kell érdekessé tenni, hogy unalmassá és bosszantóvá teszed a használható eszközök craftolását, hanem hogy különböző feladatok elé állítod a játékost. A legjobb példa erre a Witchery és a Thaumcraft mod. Utóbbiban körbe kell járnod a világban, scannelni kell mindent, amit csak felfedezhetsz, tárgyakat kell gyűjteni, mobokat ölni, és a craftolása is olyan egyedi, hogy tényleg élvezet egy-egy infusion receptet összehozni. A Witchery-nél hasonló a felállás. Növényeket kell termeszteni, amik néha rád ugranak, és megtámadnak, vagy egyszerűen elsétálnak 😉 , daemonokat kell idézni, varázsköröket rajzolni és szertartást tartani. A Különféle párlatokat, és álomcsapdákat már ne is említsem! Sokrétűek, a játék több különböző aspektusához kell nyúlni ahhoz, hogy haladni tudj bennük. Izgalmasak. Ezzel szöges ellentétben áll az IC2, ami tényleg csak a craftolást nehezítette meg, és az anyagigényt növelte drasztikus módon. Ennyit tett, és ez manapság már nagyon-nagyon kevés.

Applied Energestics: Ez nem korszerűtlen mod. Bugos kicsit a csomagban, de lehet, hogy a NanoMonsterbe visszakerül. Még folynak vele tesztek egy külön szerveren. Ez a mod viszont egy dolgot öl meg, a Craftot a Mine mellől. BC-vel párosítva bizony már nem MineCraftról beszélünk, hanem QuarryTesco-ról. Ettől függetlenül remek mod, és ha nincs végtelen anyag, nagyon hasznos is. Ezért próbálom beletuszkolni a NanoMonsterbe, mert quarry nélkül nehéz lesz teletömni 10 csillió érccel 😉

Hirtelen ennyit gondoltam írni róla. Ha valakinek kérdése van a csomaggal kapcsolatban, vagy olyan felvetése, ami indokolttá teszi, lehet, hogy még egy blog bejegyzést szánok rá.

A túlélőknek kitartást!

M.

Kategória: Minecraft | A közvetlen link.

16 hozzászólás a(z) NanoMonster bejegyzéshez

  1. Messen Messen szerint:

    Difcsi!
    Írj rám, ha online látsz skype-on.
    M.

  2. difcsi szerint:

    Messen 1 kérdés: Miért nem vagyok a fehérlistán?

  3. Messen Messen szerint:

    😀 Képzelem, Vetranio is a pezsgőt és petárdát durrogtatók között volt, és térdig gázolt a konfettiben 😀

    Meg kell védenem a DragonAPI-t. Szerintem “Reika” érti a dolgát, és elég hamar javítja is a bugokat ahhoz, hogy meg lehessen bízni az apijában. Nekünk bent van a rotary és a dyes tree is, és eddig semmi gondot nem okoztak. Az API egy korábbi verziójával volt gond (összeveszett a chunk loaderekkel, konkurens blokk módosítás hibát okozva), ez igaz, de a javítás már megvan, a mostani verzió stabil.
    Programozó szemmel nézve a DragonAPI sokat könnyít a munkán. De tényleg! Olyan dolgokkal, amik csak idegesítőek az alap Forge-ban, nem kell foglalkozni, mert elintézi helyetted. Az tény, hogy ha az apival van gond, akkor az minden rá támaszkodó modot érinteni fog. A lényeg az, hogy sem felhasználói, sem fejlesztői oldalról igazán rosszat nem tudok róla mondani. Vannak bugok, és lesznek is, de melyiknél nincs? 😉

    A BoP nekem mystcraftnál viselkedett furán. Az általa berakott biomoknál sokkal több hibás blokkot találtam (id keveredés, null generálás, biome határ generálás hiba, lebegő hó, random byte-ok az állományokban, stb.), mint máshol, de csak mystcraft világban. Egy checkerboard világnál könnyen ki lehet szúrni ezeket. Végül azért szedtem ki, mert ATG-vel sokkal szebb mapot generáltam le, mint BoP-pal 😀 Ez volt a végső oka, de örülök, hogy így alakult, mert megspóroltam egy csomó idegeskedést, és az ATG-vel is éppen elég változatos, és sokkal szebb world generálódott.

    Szép reggelt! 😀
    M.

    (Mai napi admin kifogás: “A fokozódó napfolt tevékenység miatt!”)

  4. Normal69 szerint:

    Az a videód néztem meg először, Miszter Messen. 🙂

    Nyilván megértik, hogy ez csupán az ő érdekükben történik, nemdebár?
    Ma is volt kis mormogás a Chillcrafton, hogy utánanéztek wikin, és nagyobb százalékkal kéne dobnia a Magical Corpsnak a terményeket, miért van ez?
    Mondom: Miattam. 😉 Hát gondoltam felhúzom a configban easyról hardra a craftolást, hogy ne legyen unalmas.
    Természetesen volt nagy örvendezés, éljenzés. 😀

    Modpack féle kérdések, válaszolj amennyiben jólesik:
    Nékem gyanús volt a Dragonapi, annyira magához próbálja ragadni a kezdeményezést minden téren – ezt rosszul láttam, esetleg már elmúlt?
    Arról adnál pontosabb infót, hogy a BOP mivel akadgatott össze, mert nálunk még benn van, és nem is okoz egyelőre galibát? (a világaink worldborderesek, 3000 rádiuszos négyzet – sajnos, ha valaki messze nyit a netherben kaput, átlépéskor meg fog halni, de ezzel együtt tudok élni)
    Láttad már mennyit fejlődött az extrautilities? Szerencse, hogy egyenként lehet deaktiválni a holmikat configban.
    Ismered az Ancient Warfare, és Hardcore End nevű modokat?

    Node süppedek is, álmodni is kell valakinek.
    Jóéjt,
    Májkl

  5. Kacsavadasz101 szerint:

    Atyám, milyen sátáni tervek fogalmazódhattak meg benned…

  6. Messen Messen szerint:

    Volt már egy olyan mapom, ahol direkt egy chunkon éltem csak, az egész bázist egyetlen spot loaderrel betöltve. Bírja. Ha mentés is van, akkor még védőháló is van, ha mégis kiakadna. A kérdés csak az, a játékosok mit szólnak hozzá? Igaz, ha nincs OP joguk… MUHAHAHAHAAAA 😀

  7. Normal69 szerint:

    Jól hangzik, amit írsz, s tudom, hogy tapasztalat is van mögötte. (Y)
    Az overworld-generálás azért jött be a képbe, mert világgeneráló plugineken – nem érceket, biomeokat, stb – változtatnék, azaz ATG, más dungeonok, más szörnyek lennének.

    A chunkloaderek iránt érzett utálatom miatt gondoltam, hogy csak egy területen lenne loadolt város, nem rakhatnának le máshova anchorokat, ezzel könnyítenék a szerver loadot. Ha baj történik, akkor egy napos mentésből visszaállítható. 😉

    Ezek működhetnek?

  8. Messen Messen szerint:

    Üdv Normal69!
    Köszönöm, hogy leírtad, mit gondolsz a modokról, néhány dolgot megvilágítottál, amire nem gondoltam eddig (semmiből termelés, stb.). Remélem, minden oké a két szerveren, és nem futottatok bele semmi nasty little bugba, ahogy a művelt osztrák eszkimó mondaná 😉

    A kérdésedre csak összetetten tudok válaszolni, mert nem csak technikai következménye van egy ilyen központosításnak.
    A város önmagában nem csökkenti a lag esélyét. A tileentity-k ugyanúgy tickelnek, a játékosok több emelet mélyre fúrnak, vagy építenek fel, szóval csak annyi történik, hogy nem síkban terülnek szét, hanem föggőleges irányba.
    Igazán jelentős különbség a közelség miatt lehet. Értem ez alatt, hogy ha valaki épít egy smeltery-t, akkor más nem fog, mert itt van nem messze a szomszédé, és ha viszek lávát, csak megengedi, hogy használjam, stb. Ha jó a csapat, akkor már eleve közösségi használatban gondolkodnak, amikor építenek egy-egy ilyet. (Magamon vettem észre ezt, amikor beköltöztettem a házba a smelteryt. Csak utólag esett le, hogy erre csak az után kezdtem gondolni, hogy már mindenkinek lett egy. A festéktározóm épp ezért van még mindig szabadon 😉 Nem mintha bárkinek is kellene festék 😛 ) Szóval ez okozhat lagcsökkenést, mert kevesebb gép fog tickelni.
    Van viszont egy komoly hátránya annak, ha mindenkit bezsúfolsz pár chunkra. Az értékes gépeket mind oda fogják telepíteni, farmok, varázslatok, állatok, szörnyek, etc. ott fog tickelni egy-két chunkban. Ha a map megsérül, az ilyen túlzsúfolt chunkok biztos megérzik, és egy chunk újragenerálásnál sokkal több minden elvész, mintha szétköltöztek volna a játékosok. Ez volt az előző mapon a void age esetén, amikor annak törlése gyakorlatilag nullázta Trabi és 3ngin33r javait.

    Szerintem, OW újragenerálással ne foglalkozz. Egyszerűen nem éri meg. Ha túl sok worldgen változás van, teljesen megváltozhat az egész map, más eredményt hozhat a perlin. Ha új ércek kerülnek be, akkor inkább a Deep Dark-ra korlátozd az újragenerálást. Az elég vacak hely ahhoz, hogy senki se vigyen oda drága cuccot, és ezért hamar ki tudnak költözni egy újragenerálás előtt. Ha van mystcraft, akkor a bányavilág frissítés is működhet. Ha nem érceket ad az új mod, hanem növényeket, biomokat, akkor az csak mystcrafttal oldható meg fájdalommentesen. Ha az új mod biome-ot ad hozzá a csomaghoz, akkor nagyondenagyon nem ajánlom az OW újragenerálását!

    Remélem, tudtam segíteni, és kitartást a szerókhoz! 🙂

    M.

  9. Normal69 szerint:

    Áhoy!

    Chillcraftról már sokan ajánlgatták videóidat, belenéztem, ezek után kérés nélkül haverkodni fogok veled! 😉

    BC, IC2, Factorization – szívemből szóltál:
    Néztem ugyanis, milyen egy átlag játékos életútja a szerveremen, és addig bányászik, míg egy Quarryt össze nem hoz, aztán lesz három vagon nyersanyaga, s bármit pikk-pakk megcsinál.

    Nemrég csináltam egy körkérdést Rewolfeden, Chillcrafton, és még egy youtube videót is közreadtam a témában, hogy “Ezeket a modokat mire használod még az említetteken kívül?”
    Nem érkezett érdemi válasz. 🙂
    Én még a Forestryt is fikáztam (elnézést a náthám miatt kell eme szót használnom), vannak ugye a méhek erőforráselőállításra, aurákhoz, multiblokkos fafarm, és ethanolos energia – ezek vagy szerepelnek már más modokban, vagy a forestry+5 kiegészítő helyett megoldhatóak 1 moddal, pl a magical crops.

    MMO válaszod: igen, pontosan. Olyan mint egy lusta GM álma. 😀
    Pont ezért raktam bele pár olyan modot is a csonagba, hogy aki kalandozni, “Diablozni”, vagy technikamentesen mágiázni szeretne, erre legyen lehetősége.

    Kérdéseim:
    Szerinted egy “város” mennyiben csökkentheti a lag-lehetőségeket?
    Ez egy olyan terület, amit admin anchorokkal (railcraft) betöltve tartunk, s itt épülhetnek egymás közelében a játékosok főbázisai.
    Ezt Chillcrafton az overworldben tervezzük, Remixeden létrehoztam egy void dimenziót, ahol 3*3 admin anchor 9db 3*3 chunknyi területet tart betöltve.

    Nagyon nem szeretem a chunkloadereket, a Rewolfeden csak personal anchorokat engedélyezek, ez a város-űrállomás ötlet a gyárosok kedvére szolgálna, valamint modváltások esetén megkönnyítené az overworld újragenerálását.

    Amennyiben ehhez hozzá tudnál szólni, ötlettel, tapasztalattal, megköszönöm.

  10. Regeonmc szerint:

    Én is jelentkeznék a nyílt napra

  11. bentos4 szerint:

    Szeretnék jelentkezni nyíltnapra! 😀

  12. Messen Messen szerint:

    Egy dolog kimaradt! Van a csomagban repülés, csak meg kell találni. Kacsa már jó úton jár hozzá 😉

  13. Messen Messen szerint:

    Megpróbálok mindenre válaszolni 🙂

    Túl könnyű: Teljesen egyetértek! Ha kicsit nehezebb lenne eljutni a quarry ME párosig, akkor nem lenne vele semmi gond. A legutóbbi Direwolf20 videó végén említik az extraUtilities új quarry blokkját, ami a BC quarry helyettesítésére szolgál, és majdnem úgy működik, mint az endertermic pump. Ez, szerintem jelzi, hogy a BC kiváltása folyamatban van. Ha ez az új quarry pl. cobble utánpótlást igényel, vagy más módon kihívás a használata, akkor örülni fogok.

    Nincs miért: Pontosan ez volt a bajom a Twilight Foresttel és a Power Armorral. Emlékszel 3ngin33r, amikor átmentünk, és hirtelen kipucoltunk 3-4 várat? Nah, a Power Armor kb. tökön lőtte a Twilight Forest eredeti design elemeit, ami a kihívást jelentette volna. Sajnos, az FTB tele van ilyen kombinációkkal 🙁

    Csapatmunka: Ez a lényeg szerintem! Eddig csak egy ember kérdezte meg, hogy ha ennyire MMO mániás vagyok, mit keresek FTB-ben? Arra még senki sem gondolt, hogy ez gyakorlatilag egy saját MMO, egy olyan MMO, aminek a világát teljes egészében testre lehet szabni! Ezt egyik másik sem tudja! Egy MMO-ban pedig a legfontosabb dolog a csapatmunka. Ezért tetszik nagyon a Thaumcraft és a Witchery most, mert – gyakorlatilag – kénytelen vagy együtt dolgozni a többiekkel 🙂 És ha a többiek még jófejek is, akkor meg külön jó 😉

  14. TrabiMan77 szerint:

    Ha én is hozzá szólhatok a dologhoz 🙂
    Bennem az maradt meg nagyon,mikor még a szerver indulás előtt kérdeztem Messent,hogy milyen nehezítés lesz benn,gondolva a Szigor féle szerverre.A válasz az volt,hogy nem lesz nehezítés,az építés a lényeg. És tényleg,kánaán volt 🙂 De minden ftb csomaggal így volt,és valljuk be,kell a változatosság!
    Én személy szerint nem azért játszom itt mert a csomag tetszik,hanem a közösségben építés-szenvedés jobban vonz 😉 Számomra mindegy milyen modok vannak a csomagban,a lényeg hogy minden helyzetben boldoguljunk,most lesz értelme összedolgozni,segíteni egymást!

  15. 3ngin33r szerint:

    Az érvelésed jogos és lényegében igaz amit írsz a quarry-ae dologgal de valamit kifelejtesz, ez a lényege és ez a célja az ftb-nek. Nos nem pont ez de az igazi probléma inkább az, hogy
    1.: Túl könnyű.
    Egy quarrit a játék 3. órájában össze lehet dobni onnantól fogva pedig egy trashcan, pár gyémántpipe egy nagy rakat chest némi netherláva, generator, eu engine és kész a végtelen anyag, mikor másnap fellépsz és elég az anyagod, hogy ne legyen többé problémád semmi anyaggal mert már építed az alap me-t (még mindig nether láváról) amibe még könnyebb quarry-zni. Ebben nincs kihívás így sikerérzet sincs ami nem jó mert kiveszi az élvezetet de erre nem megoldás az, hogy teljesen kiveszed.
    Megoldás: Legyen bonyolult eljutni az igazi opquarry szintre meg az igaz profi me- rendszerig és nem csak a nehezített craft receptet értem ezalatt.

    2.: Nincs miért.
    Jelenleg mi van? Első lépés: Quarry/ Második lépés: Alap me rendszer/ Harmadik lépés: 10-15 quarry/ Negyedik lépés: Minden automatizálása(opcionális: nem megölni ezzel a szervert) Ötödik lépés: őőőőőő…Nézni mennyi szép anyagod van? Építkezni creatív módban? Gyakorlatilag elfogytak a lehetőségek, max lehet olyan modokat használni amik egyébként nem illenek a packba lásd: Thaumcraft, ars magicka, witchery stb. Vagy lehet
    Megoldás: Legyen masszív end game content, ha hagyod, hogy könnyen szerezzek sok anyagot adj is okot rá, azon kívül persze, hogy mást nem tudok csinálni csak eldönthetem, hogy mazochista vagy már-már csalás módon akarom-e ezt tenni.

    Mindenesetre jó kis vérfrissítés ez a nano pack de én megjósolom még így is, hogy nincs se quarry se me 2 hét alatt kifullad a lehetőségek tárháza csak itt az se lesz, hogy akkor megyek építek valami szépet mert itt nincs op repülés meg végtelen anyag anélkül meg akkor inkább megyek és megcsinálom creatívban(persze ez csak az én személyes véleményem). Ja és Messen: Ha azt mondanád erre, hogy pont ez a kihívás, hát ez pont olyan kihívás mint az ic2-ben lévők, nem megoldás de cserébe idegesítő és szükségtelen. Nos véglis szükséges mert a sok mod megölte a szervert de itt nem is te vagy a hibás hanem a modkészítők.

  16. difcsi szerint:

    QuarryTesco! LOL szakadok.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.